Logg på for å laste ned PDF

Nyttig å måle kundetilfredsheten

– Jeg tenker at det viktigste vi gjør er å spørre kundene, det er dem vi lever av og for. Vi har en god formening om hva de ønsker, men ved å spørre får vi en bekreftelse på hva de er opptatt av og en mulighet til å bedre egne prestasjoner, sier Hans Ragnar Berg, som er managing partner i RSM Norge.

Kommunikasjonssjef

Stephen Bråthen

Den norske Revisorforening

Fakta om Aalund KundeMonitor

  • Enkel analyse av kundetilfredshet og kundelojalitet én gang i året (november)

  • Inntil 100 respondenter inkludert i standardpakken. Dere leverer én kundeliste med kontaktpersoner og e-post adresser

  • Forventet svarprosent 40–60 %

  • I alt 18 spørsmål i undersøkelsen (basispakken)

  • Besvarelser er i utgangspunktet anonyme, men dine kunder kan gis mulighet til å oppgi anonymiteten.

  • Du får rapport med egne resultater med benchmarking mot bransjen generelt, mot topp/bunnscore og egne resultater fra tidligere år (fra år to)

  • Enkel og tidsbesparende rapportering i Aalunds online-portal – enkelt å forstå og enkelt å jobbe med resultatene

  • Egne resultater er kun synlige for virksomheten selv

  • Du kan bestille ekstra spørsmål/temaer, definere egne segmenteringer og legge flere kunder inn i undersøkelsen

  • Aalund har mer enn 15 års erfaring med kundeanalyser i blant annet revisjonsbransjen

– Ofte er tilbakemeldingene en bekreftelse på hva vi vet. Samtidig minner det oss om nødvendigheten av å være proaktiv og oppdatert, om hele tiden å være relevante for kundene våre. For oss er det viktig å bidra på en måte som oppfattes som meningsfull, og at kundene opplever at vi forstår både virksomheten og bransjen de er i. Tilbakemeldingene fra kundene våre hjelper oss å bli bedre, sier Berg.