Logg på for å laste ned PDF

notiser

Kommunikasjonssjef

Stephen Bråthen

Den norske Revisorforening

Nyheter fra Lederkilden

Revisorforeningen har i samarbeid med Lederkilden skreddersydd en løsning som vil kunne bidra til å skape merverdi for dine kunder. Nå er Lederkilden blitt enda bedre.

«Helsesjekk» av bedrifter

Integrasjonen med Maestro Årsoppgjør er på plass. Det jobbes også med å få integrert andre årsoppgjørsprogrammer. Denne løsningen for helsesjekk blir unik for å synliggjøre merverdi i revisjonen og for å komme i dialog med tanke på rådgivningstjenester.

Verktøyet «Regnskapsanalyse med risikovurdering» er lansert i ny og forbedret versjon. Blant annet er fagsupport (innhold fra Lederkildens Kompetansebase) integrert i løsningen på en ny og forbedret måte. Det arbeides med ytterligere utvikling av denne applikasjonen for støtte i revisors arbeid.

Likviditetsprognoser og løpende oppfølging

Det er nå på plass en elegant integrasjon mellom Lederkildens verktøy for 12 måneders likviditetsbudsjett (og resultat og balanse) og verktøy for styre- og ledelsesrapportering. Løsningen gir en meget god og enkel utarbeidelse av likviditetsprognoser og løpende oppfølging. Dette har blitt enda mer relevant enn tidligere som følge av endring i asl. § 3–4, som nå ikke bare omhandler forsvarlig egenkapital, men også forsvarlig likviditet.

Gjennomfører ditt firma syste-matiske kundeundersøkelser?

Svært få, om noen av de mindre og mellomstore revisjonsfirmaene, gjennomfører systematiske kundeundersøkelser. Hvorfor er det slik? På Firmaforum som er gjennomført flere steder i landet i januar, ble partnere og daglige ledere i selskapene utfordret på dette av adm. direktør Per Hanstad i Revisorforeningen:

– Hvordan kan dere da vite hva kundene tenker om de tjenestene dere leverer? Om verdien av det de får og hva de mener vil kunne tilføre ytterligere verdi? Hvordan kan dere da vite hvordan dere skal innrette tjenestetilbudet for fremtiden. Hvilken annen bransje kan tillate seg noe slikt og samtidig ha dynamikk og vekst, spurte han.

Revisorforeningen har avtale med Aalund KundeMonitor, et webbasert verktøy for måling av kundetilfredshet som er skreddersydd for små- og mellomstore revisjonsselskaper. Aalund er for øvrig det samme selskapet som årlig utarbeider det såkalte Revisjonsbarometeret i Norge og Danmark for de største revisjonsselskapene. For en meget overkommelig pris kan du måle din kundetilfredshet, samt benchmarke mot andre i bransjen.

Mer informasjon om Aalund KundeMonitor finner du på: revisorforeningen.no/d9 624 097 (du må være innlogget for å få tilgang til informasjonen).

Bransjeundersøkelsen 2013

Flere ser for seg en karriere utenfor revisjon og betydningen av konkurransedyktig lønn øker. Det er noen av konklusjonene som kan trekkes etter årets bransjeundersøkelse. For første gang kan vi også presentere lønnsstatistikk for bransjen.

I artikkelen som oppsummerer årets bransjeundersøkelse finner du mer om karrieremål, jobbytte, viktige faktorer for valg av arbeidsgiver og overtidsbelastning i bransjen. Du finner dette og mer til på: revisorforeningen.no/d=9 636 648 (du må være innlogget for å få tilgang til informasjonen).

Medlemsundersøkelsen 2013

Tilbakemeldingene viser at medlemmene i hovedsak er tilfreds med foreningen og det tilbudet som gis. Det er imidlertid fortsatt rom for forbedringer. Spesielt uttrykker medlemmene forventninger til vårt arbeid med profesjonenes rammevilkår.

Medlemsundersøkelsen ble avsluttet med en svarprosent på 48. Det er vi tilfreds med! Oppsummeringen av undersøkelsen, herunder lønnsstatistikk, finner du på Revisorforeningens nettsider: revisorforeningen.no/d=9 636 678 (du må logge deg inn for å få tilgang til informasjonen).