Logg på for å laste ned PDF
Del II - hva ledende virksomheter gjør:

Verdiskapende bærekraftsrapportering

I del I redegjorde vi for fremveksten av nye regulatoriske krav, samt økende forventninger fra investorer, til selskapers bærekraftsrapportering. I del II går vi nærmere inn på hva som kjennetegner god praksis for bærekraftsrapportering og hvordan bærekraftsrapportering kan skape verdi for den enkelte virksomheten.

Master i rettsvitenskap

Pål Brun

Senior Manager og tjenesteansvarlig for Corporate Governance & Sustainability i PwC Risk Advisory Services.

MBA, BSc i økonomisk historie

Hanne Thornam

Senior Associate i PwC Risk Advisory Services.

Mange virksomheter opplever forventninger fra interessenter som myndigheter, investorer og kunder om å rapportere om bærekraft og samfunnsansvar, men ser ikke alltid hvilken direkte verdi dette kan ha for virksomheten. Bærekraftsrapportering har derfor de siste årene utviklet seg fra å være kostnadskrevende papirarbeid til å bli et verktøy for virksomhetsstyring, risiko og mulighetshåndtering og konstruktiv dialog med viktige interessentgrupper.