Logg på for å laste ned PDF

Medlemsundersøkelsen 2004

Revisorforeningens medlemsundersøkelse 2004 viser at bruken av servicekontorets tjenester har økt, at det er bred enighet om viktigheten av foreningens hovedsatsingsområder, og at stadig flere ønsker informasjon via e-post og Internett. - Tilbakemeldingene hjelper oss å bli bedre, sier adm. direktør Per Hanstad i Revisorforeningen.

Organisasjonssjef

Stephen Bråthen

Den norske Revisorforening

Bruken av tjenester

Svarene viser som forventet at det er store forskjeller i bruken av servicekontorets tjenester fra medlemmer tilknyttet hhv. små og store firma. Det gjelder spesielt hyppighet. På spørsmål om hvor ofte man er i kontakt med foreningen, svarer kun 25% av dem som er tilknyttet et større firma (30 eller flere ansatte) at de er i kontakt med foreningen ukentlig og månedlig. 75% svarer halvårlig eller sjeldnere. Tilsvarende tall for medlemmer tilknyttet et mindre firma (29 eller færre ansatte) er henholdsvis 57 og 43%. Tallene viser likevel at bruken av servicekontorets tjenester har økt i begge grupper i 2004.

Når det gjelder bakgrunnen for siste henvendelse, er ikke forskjellene like store. Med få unntak er bruksmønsteret nokså likt i små og store firma. For ansatte i mindre virksomheter er bruksmønsteret om lag som i 2003. For ansatte i større firma viser tallene en viss økning når det gjelder faglige spørsmål.