Medlemsundersøkelsen 2004
Revisorforeningens medlemsundersøkelse 2004 viser at bruken av servicekontorets tjenester har økt, at det er bred enighet om viktigheten av foreningens hovedsatsingsområder, og at stadig flere ønsker informasjon via e-post og Internett. - Tilbakemeldingene hjelper oss å bli bedre, sier adm. direktør Per Hanstad i Revisorforeningen.

Organisasjonssjef
Den norske Revisorforening
Bruken av tjenester
Svarene viser som forventet at det er store forskjeller i bruken av servicekontorets tjenester fra medlemmer tilknyttet hhv. små og store firma. Det gjelder spesielt hyppighet. På spørsmål om hvor ofte man er i kontakt med foreningen, svarer kun 25% av dem som er tilknyttet et større firma (30 eller flere ansatte) at de er i kontakt med foreningen ukentlig og månedlig. 75% svarer halvårlig eller sjeldnere. Tilsvarende tall for medlemmer tilknyttet et mindre firma (29 eller færre ansatte) er henholdsvis 57 og 43%. Tallene viser likevel at bruken av servicekontorets tjenester har økt i begge grupper i 2004.
Når det gjelder bakgrunnen for siste henvendelse, er ikke forskjellene like store. Med få unntak er bruksmønsteret nokså likt i små og store firma. For ansatte i mindre virksomheter er bruksmønsteret om lag som i 2003. For ansatte i større firma viser tallene en viss økning når det gjelder faglige spørsmål.
